بسته بندی خشکبار
نوشته شده توسط : b.gholami

همانطور که می دانید بسته بندی علم و هنر آماده سازی محصول برای فروش و حمل و نقل است. در واقع صنعت بسته بندی صنعتی است که با بهره گیری از هنر و تکنولوژی به سمت این مقوله می کوشد تا کیفیت کالای تولیدی به طور کامل حفظ شود و کالا به بهترین شکل ممکن و شیک در اختیار مصرف کننده قرار گیرد. این فناوری باید بتواند به طور کامل از محصولات در برابر تغییرات فیزیکی و شیمیایی و همچنین در برابر میکروارگانیسم ها محافظت کند. از آنجایی که بسته بندی تاثیر زیادی در افزایش رقابت پذیری در بازارهای بین المللی دارد، می توان آن را یکی از ابزارهای بازاریابی دانست.

دستیابی به کیفیت مواد غذایی از دیرباز یکی از مهمترین اهداف بشریت بوده است و ایمنی لازمه کیفیت آنهاست. ایمنی غذا به عدم وجود یا وجود مقدار قابل قبول آلودگی، تقلب و ایجاد سموم طبیعی اشاره دارد. یا موادی که ممکن است برای سلامتی انسان مضر باشند.درآمد بسته بندی میوه خشک اینجا کلیک کنید.

دستگاه بسته بندی خشکبار بسته بندی یکی از مواردی است که می تواند به طور مستقیم بر کیفیت و ایمنی مواد غذایی تأثیر بگذارد. بنابراین در انتخاب نوع بسته بندی باید دقت کافی داشت. این مقاله به بررسی تاریخچه، اصول، اهداف و الزامات بسته بندی، انواع ظروف و عوامل موثر در انتخاب نوع بسته بندی می پردازد.

یادگیری اصول بسته بندی مواد غذایی هم برای حفاظت از مواد غذایی و هم برای بازاریابی مناسب و بی نقص ضروری است. بنابراین برخلاف گذشته، کارخانجات تولید مواد غذایی، خرده‌فروشان و شرکت‌های طراحی و خدمات بسته‌بندی محصولات برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین بسته‌بندی محصول و سلیقه مشتری، ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، اگر اصول بسته بندی مواد غذایی به خوبی رعایت شود، می تواند به میزان قابل توجهی بر توجه و توجه مشتریان، راحتی، اطلاع رسانی و برندسازی آنها و سپس نرخ فروش محصولات تاثیرگذار باشد.

تاریخچه بسته بندی

اولین نوع بسته بندی کدو تنبل خشک، پوسته، برگ، پوست حیوانات و سایر مواد طبیعی است. در گذشته از پوست حیوانات برای انتقال مایعاتی مانند آب، شیر، ماست، روغن یا دوغ استفاده می شد. از طرفی از شاخ آنها برای حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی و محصولات کشاورزی استفاده می شد. (بامبو هنوز برای نگهداری مواد غذایی در مناطق گرمسیری استفاده می شود).

ظهور انقلاب صنعتی با وقوع تعطیلی در جهان منجر به افزایش اساسی در تعداد کالاها شد. تنوع کالاها و رقابت بین تولیدکنندگان و بازرگانان تدریجی است. با پیشرفت بیشتر، علوم دیگری مانند روانشناسی فردی، روانشناسی اجتماعی و ارگونومی به مجموعه اضافه شد.

حلق آویز کردن ین فیشا برای ناهار باعث برانگیختن تعریف ین صنعت از سوی بقیه مجلس سنا شد. علاوه بر این، رقابت و رقابت در بازار، صنعت را بر آن داشت تا با توجه به بودجه، سهام خود را بفروشد. تا حدی که به سمت پایین تنظیم شده است.

منبع 

 





:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: